اوج‌گیری دوباره موارد کووید-۱۹ در برخی مناطق فرانسه باعث شده است که چندین مدرسه فقط چند روز پس از شروع سال تحصیلی دوباره بسته شوند.

School

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز در برخی مناطق دیگر گرچه مدرسه‌ها بسته نشده‌اند، اما دانش‌آموزان کلاس‌هایی که موارد عفونت با ویروس کرونا در آنها کشف شده است، به خانه فرستاده شده‌اند و  باعث نگرانی والدینی شده‌اند که تازه پس از پایان تعطیلات تابستانی بچه‌هایشان را به مدرسه بازگردانده بودند.

جیان‌کارلو آمبروسینی، که مدرسه ابتدایی پسرش در پاریس دانش‌آموزان دو کلاس را به خانه فرستاده است، می‌گوید:‌ «تازه روز سوم مدرسه است، تازه شروع کرده‌اند و از همین حالا موارد عفونت با ویروس بروز کرده است.»

گرچه پسر آمبروسینی به خانه فرستاده نشده است، او همسرش که بهار را در قرنطینه عمومی در ایتالیا گذرانده‌اند، در صورت بسته شدن کامل مدرسه باید برنامه تازه‌ای بریزند. او می‌گوید: «هر دوی ما کار می‌کنیم، بنابراین وضعیت ساده‌ای نیست.»

ژان میشف بلانکر، وزیر آموزش فرانسه می‌گوید اکثریت ۱۲ میلیون دانش‌آموز فرانسه بدون هیچ مشکلی به مدرسه‌ها بازگشته‌اند.

سال تحصیلی در فرانسه از روز سه‌شنبه اول سپتامبر (۱۱ شهریور) شروع شده است.

دانش‌آموزان ۱۱ ساله و بالاتر باید در همه اوقات در مدرسه ماسک بزنند. حضور دانش‌آموزان در مدرسه‌ها اجباری است، هر چند مدارس می‌توانند با توجه شمار عفونت‌های محلی شمار دانش‌آموزان حاضر برای چند روز یا چند هفته محدود کنند- که باز برخی از والدین را مجبور می‌کند میان کار کردن و مراقبت از کودکان یکی را انتخاب کنند.

بعضی از اتحادیه‌های والدین و آموزگاران درباره شیوع ویروس کرونا از طریق کلاس‌های درس ابراز نگرانی کرده‌اند.

ژان- آندره لاسر، رئیس «اتحادیه والدین مدرسه» (FCPE) در پاریس درباره شیوع ویروس در پایتخت می‌گوید: «وضعیت خیلی شبیه شرایطی است که قبل از قرنطینه تجربه کردیم.»

او می‌گوید: «چطور می‌توان به والدینی که به خاطر دچار شدن کودکانشان به عفونت مجبور به ایزوله کردن خودشان شده‌اند، اطمینان داد که با وجود سر کار نرفتن درآمدشان را از دست نمی‌دهند؟»

وزارت آموزش فرانسه می‌گوید والدین مبتلا  در حال حاضر مجبورند مرخصی بگیرند وزارت کار فرانسه در حال بررسی اقداماتی است تا بدون کسر شدن از مرخصی‌های سالانه مرخصی یکی از والدین امکان داشتن مرخصی با حقوق پیدا کنند

فرانسه روز جمعه ۸۹۷۵ مورد جدید تایید شده عفونت با ویروس کرونا گزارش کرد که بیشترین میزان افزایش روزانه عفونت از هنگام شروع انتشار این ویروس در پایان زمستان در کشور است.

کد خبر 546217

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha